Yaşlanmayın, sadece yaş alın: Anti Aging Bitkiler

1. Ginseng
Ginseng bitkisinin Amerikan ginsengi ve Asya ginsengi olmak üzere iki türü vardır. Yaşlanmanın etkilerini geciktirme açısından iki tür de eşit derecede etkilidir. Ginseng bitkisi, özellikle stresle birlikte ortaya çıkan yaşlanma etkilerini ortadan kaldırır. Vücuda zindelik verir ve dayanıklılığı arttırır.

2. Gingko Biloba (Mabet Ağacı)
Geleneksel Çin tıbbında kullanılan bu bitki, günümüzde yeniden popüler hale gelmiştir. Beyindeki oksijen seviyelerini arttıran gingko biloba, hafızayı güçlendirir ve bilişsel yetenekleri arttırır. Bilimsel çalışmalarda, bu bitkinin Alzheimer hastalığının semptomlarını azalttığı kanıtlanmıştır.

3. Sarı Kantaron
Bedeni yenileyen özelliklere sahip olan sarı kantaron bitkisi, bedendeki stres kaynaklı hasarları onarır. Cilt hücrelerindeki oksijen miktarını arttırarak cilde canlı ve sağlıklı bir görünüm kazandırır.

4. Gotu Kola (Centella asiatica)
Cilde gençlik ve güzellik veren Gotu Kola bitkisi, özellikle Çin’de, Hindistan’da, Güney Afrika’da ve Endonezya’da yetişir. Bu bitki binlerce yıldır Uzak doğu geleneğinde, cilt problemlerinin tedavisinde kullanılmaktadır. Ciltte meydana gelen yaraların, çiziklerin ve yanıkların tedavisinde etkilidir. Cilt hücrelerinin yenilenmesini hızlandırarak yaşlanma etkilerini geciktirir.

5. Deve Dikeni
Deve dikeni, binlerce yıldır karaciğer hastalıklarının tedavisinde kullanılan bir bitkidir. İçeriğindeki silmarin adlı bileşen, karaciğer hücrelerinin yenilenmesine yardımcı olarak karaciğeri güçlendirir.

6. Yaban Mersini
Yapılan bilimsel çalışmalarda yaban mersininin yaşlanma etkilerini geciktirdiği kanıtlanmıştır. Mavi renkli meyveleri olan bu bitki, çok güçlü antioksidanlar içerir. Yüzdeki kırışıklıkların görünümünü hafifletir, yara izlerini ve güneş lekelerini giderir. Ayrıca yaşlılıkla birlikte oluşan katarakt gibi göz hastalıklarının oluşmasını önler.