Ozon Terapisi

Ozon yaşamın ta kendisidir.

Ozon üç oksijen atomundan oluşan bir kimyasal bileşiktir (O3). Normalde atmosferde oksijen molekülü birbirine bağlı iki oksijen atomundan oluşur. Üçüncü atom yüksek bir enerji ile atmosferik atoma bağlanır, böylece yüksek enerji taşıyan bir (O3) molekülü oluşur. İsmi yunanca ‘’koklamak’’ manasına gelen “ozein”den gelir. Bünyesinde yüksek enerji barındıran O3’ün, O2’ye göre çok güçlü anti-oksidan etkisi vardır.

Ozon gazı ilk olarak 1840’da Alman kimyacı Christian Fredrick Schönbein tarafından bulunmuştur. Tarihsel süreci içinde 1990 yılında ABD Gıda Birliği ozon gazına Genel Olarak Güvenilebilir (GRAS) onayını vermiş

1998 yılında ülkemizde de kullanılmaya başlanmıştır.

Ozon tedavisi; aktif oksijen molekülü olan ozon gazı kullanılarak yapılan iyileştirici tedavilerdir. ABD, Kanada, Avrupa ,Rusya ve Japonya başta olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinde uygulanan ozon terapi, son yıllarda en çok talep gören tamamlayıcı tıp tedavilerinin başında yer almaktadır.1980 yılında, “Almanya Ozon Terapi Tıbbi Cemiyeti”, 644 Ozonterapist ile, 384.775 hasta üzerinde, toplam 5.579.238 ozon uygulamasını değerlendirmiş ve komplikasyon oranı % 0.000007 olduğunu tespit etmiştir. Böylece Ozon terapisi en güvenli tıbbi uygulama yöntemleri arasına girmiştir.

OZON TEDAVİSİ NASIL ETKİ EDER?

1- Kan dolaşımını artırarak damar yüzeyindeki aterosklerotik plakların oluşumunu engeller, kılcal damarlardaki tıkanmaları giderir.

2- Deride kan dolaşımını arttırarak cilt yenilenmesini, sıkı ve pürüzsüz görünüm oluşmasını sağlar. Daha temiz, daha yumuşak ve daha gençleşmiş bir cilt sağlar.

3- Alyuvarların elastikiyetini arttırarak kılcal damarlardan geçişini hızlandırır. Kanın dokulara oksijen bırakma yeteneğini arttırarak organların oksijenlenmesini arttırır.

4- Beyaz kan hücrelerinin oluşumunu arttırır, fonksiyonlarını düzenler.

5- Bağışıklık sistemini güçlendirerek enfeksiyonlara direnci artırır.

6- Kan ve lenf sistemini temizler, detoks edici özelliği ile vücudumuzdaki kimyasal maddelerin temizlenmesine yardımcı olur. (böcek öldürücüler, ilaç atakları, asidik maddeler, tarım ilacı kalıntıları gibi)

7- Bakteri, virüs ve mantarları öldürür,

8- Hızlı büyüyen kanser hücrelerinin çoğalmasını ve yayılmasını engeller.

9- Vücudumuzdaki doğal ağrı kesicilerin açığa çıkmasını sağlayarak ağrı kesici özellik gösterir.

10- Bağışıklık sistemini düzenleyici özelliği ile, bağışıklık sisteminin iyi çalışmamasından kaynaklanan hastalıkların tedavisinde iyileştiricidir.

11- Kaslarda biriken toksini gidererek kasları gevşetir ve yumuşatır, esnekliğini arttırır.

12- Eklem ağrılarını ve kas rahatsızlıklarının iyileştirir,

13- Hormon ve enzim üretimini normale döndürür,

14- Beyin fonksiyonlarını ve hafızayı kuvvetlendirir.

15- Depresyon ve sıkıntıyı azaltıcı etkisi vardır.

OZONUN KULLANILDIĞI DURUMLAR:

1- Anti-Aging

Geriye yaşlanma , uzun yıllar gençliği korumak ve dinç kalmayı sağlamak için yapılan tedavidir. Ozon sayesinde oksijenin dokular tarafından daha iyi kullanımı sağlanır, bağışıklık sistemi harekete geçirilir. Yaşlanma nedeniyle uzun süredir yeterince oksijenlenmeyen hücreler ozon tedavisinden sonra artık fonksiyonlarını daha iyi yapmaya başlar. Fizik kapasitede azalma, yürüme güçlüğü ve baş dönmesi gibi belirtiler ile kendini gösteren beyindeki dolaşım bozukluklarında da olumlu etkileri mevcuttur, Ozon yaşlılarda hastalıkları önlediği gibi yaşam kalitesini de artırmaktadır.

2- Kronik yorgunluk sendromu

Çağımız hastalıklarından biri kronik yorgunluk sendromudur. Bu hastalıkta kişiler yorgunluk gerektirecek bir iş yapmadığı halde kendini yorgun hissetmektedir. Hatta o gün hiç hareket etmediği halde sanki tonlarca yük taşımış gibi kendini bitkin hissederler. Kronik Yorgunluk Sendromunda ozon önemli düzelmeler sağlayabilmekte ve hücre seviyesinden başlayarak vücutta hastalığın yol açtığı kötü etkileri anlamlı düzeyde gidermektedir.

3- Stres

Günlük yaşam mücadelesi, iş yoğunluğu, mesleki sıkıntılar, endüstriyel olarak hazırlanan gıda ürünleri, çevre kirliliği, nikotin, alkol, kahve, manyetik kirlenmeler, yanlış yaşam biçimi ve hatalı beslenme, hareketsizlik, hastalık ve enfeksiyonların her biri yaşamımızda başlı başına bir stres nedeni oluşturur. Ozon, stres hormonu olarak adlandırılan adrenalinin vücutta yıkılmasını sağlar.

4- Detoks (toksinlerden arınma)

Soluduğumuz hava, yediklerimiz ve içtiğimiz su, toksinler ve kirletici maddeler yavaşça vücudumuza girerler . Bedenimizde depolanan toksinler ve kimyasallar (tarım ilacı artıkları, ağır metaller, ilaç artıkları, suni kimyasallar ve gıda koruyucuları), yavaş yavaş, sağlıklı doku ve hücreleri yok ederler ki, bu durum, hem bir çok hastalığın hem de yaşlanmanın sebebidir. Ozon tedavisi, bedenimizi bu toksinlerden arındırarak sağlıklı hücre ve dokuların oluşmasını sağlar. Uyarılan antioksidan faaliyetler sonucunda hücreler toksin atar

5- Karaciğer İltihabı (Hepatit A, B, C)

Ozonun etki mekanizması, virüsün ozon ile teması sonucu ölmesi ve bağışıklık sisteminin güçlenerek vücudun virüse karşı savunmasının arttırılmasıdır.

6- Fibromyalji, eklem ve romatizmal hastalıklar

7- Kalp-Damar sistemini düzenlenmesinde

8- Böbrek fonksiyonlarının düzenlenmesinde

9- Deri hastalıklarında

10- Diyabet ve iyileşmeyen yaralarda

11- Kanserin önlenmesinde ve tedavisinde yardımcı olarak

12- Astım ve alerjik hastalıkların tedavisinde

13- Göz hastalıklarında

14- Bağırsak Hastalıklarında

15- Virüslerden kaynaklanan hastalıklarda

16- Kadın hastalıklarında

17- Cinsel fonksiyonların düzenlenmesinde

18- Nörolojik hastalıklarda (multiple skleroz,Alzheimer, Parkinson v.s)

19- Zayıflama ve selülit tedavilerinde: Ozon terapi, özellikle bacaklardaki kılcal damarlarda kan dolaşımının azalması ve dolayısıyla gerekli oksijenlenmenin sağlanamaması nedeniyle oluşan selülitlerin giderilmesinde faydalı bir tedavi yöntemi olarak öne çıkıyor. Ayrıca metabolizmayı hızlandırıyor, yağı ve karbonhidratı yakıyor. Bu özelliğinden dolayı, ozon terapi zayıflama ve selülit tedavilerinde başarılı sonuçlar vermektedir.

Uygulama yöntemleri:

1. Majör otohemoterapi (Hastadan kan alınarak tedavinin yapılması): Bu metodla, 50 ila 100 ml hastanın kanı alınır ve ozonla karıştırıldıktan sonra hastaya geri verilir. (steril ozona dayanıklı sarf malzemesi ve vakumlu şişe kullanılır)

2. Minör otohemoterapi diye adlandırılan yöntemde ise ozonlanmış 3-5 ml kan kas içine uygulamayla hastaya geri verilir. Bu yöntem allerjik hastalıklarda ve genel olarak bağışıklık sistemini güçlendirmekte kullanılır.

3. Eksternal tedavi: Ozona dayanıklı özel torbalar kullanılarak kapalı bir sistemle gerçekleştirilir. Açık yara tedavisinde kullanılır.

4. Rektal uygulama; barsakların enflamatuar hastalıklarında, aynı zamanda antiaging ve bağışıklık sistemini güçlendirmek için uygulanır.

5. Ozonun eklem içi enjeksiyonu; ağrılı enflamatuar hastalığı olan ekleme uygulanır

6. Bölgesel zayıflama; yağ dokusunun yoğun olduğu bölgelere özel bir teknikle uygulanır.

Tedaviler ortalama 10-12 seansta tamamlanır. Hastaya ve hastalığa göre seans sayıları değişebilir artabilir. Ozon Sağlık Bakanlığı Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği ile sertifikalı hekimlerce uygulanabilir.