Adet Sancısına İyi Gelen Bitkiler

Adet dönemi, bazı kadınlarda (kadınların yaklaşık %50’si) mide krampları ile birlikte, sıkıntı yaratan, okuldaki, işteki veya evdeki gündelik hayatı etkileyecek kadar ağrılı bir sürece dönüşebilmektedir. Adet ağrıları, midenin yanı sıra göğüs bölgesinde, sırtta ve bacaklarda da görülebilmektedir.

Bulantı, baş ağrısı, ishal, kusma ve baş dönmesi adet döneminde sık görülen diğer rahatsızlıklar arasında yer almaktadır. Bu dönemi en az sıkıntı ile atlatmak için doktorunuzdan ağrı kesici tavsiyesi alabilirsiniz. Ayrıca bazı bitkiler adet sancısını hafifletmek için kullanılabilir. Bu bitkiler arasında yaban mersini, zencefil, kedi otu, nane ilk sıralarda gelmektedir.

Nane
Nanenin yatıştırıcı ve uyuşturan etkisi adet kramplarını hafifletmenin yanı sıra adetle birlikte görülen baş ağrısı, ishal ve şişkinlik gibi sorunlara da iyi gelebilir. Adet ağrılarını azaltmak için, 1 çay kaşığı taze nane yaprağını kaynamış suya atın ve 10 dakika demlenmesini bekledikten sonra için. Ağrılarınız azalana kadar günde 3-4 bardak nane çayı içebilirsiniz. Ancak nane çayı reflü ve ülser gibi mide rahatsızlığı bulunanlara önerilmemektedir. Düzenli olarak ilaç kullanıyorsanız, nane çayının ilaçlarla etkileşimi hakkında doktorunuzdan bilgi alabilirsiniz.

Kedi Otu
Kaygı ve uyku bozuklukları ile stres tedavisinde yardımcı, doğal bir ürün olarak önerilen kedi otu, antispazmodik özelliği ile ağrılı adet kramplarını azaltmak için kullanılabilir. Regl dönemi krampları üzerine etkisi konusunda bilimsel bir çalışma bulunmamasına karşın ağrıları dindirmek ve sakinleşmek için geleneksel olarak tüketilmektedir. Kedi otu çayı içecekseniz evde kalmanız, dinlenmeniz ve dikkat gerektiren bir iş yapmamanız önerilmektedir. Kaygı, uyku veya depresyon ilacı kullanıyorsanız kedi otu tüketmeye başlamadan önce doktorunuza danışmalısınız.

Yaban Mersini
Yaban mersini içinde bulunan “antosiyanidin” adlı kimyasal kas gevşetici özelliğe sahiptir ve Amerika’da bulunan Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Ulusal Merkezi’ne göre sancılı adet kramplarını geçirmek için kullanılabilir. Bu öneriyi destekleyecek kadar bilimsel araştırma bulunmamakla birlikte pek çok kadın adet döneminde yaban mersini çayı ve ekstresinden faydalanmaktadır. Yaban mersini dozajı konusunda mutlaka bir uzmandan tavsiye alınmalıdır çünkü aşırı tüketimi bazı kişilerde toksik etkiye yol açabilmektedir.

Zencefil
Daha çok sindirime yardımcı olmak amacıyla içilen zencefil çayı adet krampları ve ağrılar içinde tüketilebilir. Duke Üniversitesi, zencefil içinde bulunan ağrıyı ve krampları hafifleten bileşenlerin adet ağrıları için etkili bir doğal çözüm olabileceğini belirtiyor. Zencefil çayı hazırlamak için taze zencefilden 2-3 ince dilim kesip, kaynamış suya atarak 10 dakika demlemeniz yeterli.